Madeleine Grand

A good day is friday

Kategori: Min vardag i Sverige

Vi var sjukt taggade inför matchen på jobbet i fredags.
Efter jobbet i var det full gas mot Älmestad för att kolla på matchen hos pappa. Något mer om matchen behöver jag inte skriva om. Efteråt blev det brännboll i Od. Hällstad, Murum, Varnum, Od och mellersta var det som spelade mot varandra. Mitt lag (Lag Hällstad) kom på en sjukt bra andra plats. 

Lördagen började katastrofalt dåligt. Eftersom jag sov hos pappa hade jag inte varit hemma efter jobbet. Kommer hem och hittar inte nycklarna... Letar överallt men det finns inga nycklar. Självklart ligger nycklarna kvar på jobbet. Var bara snällt att sätta sig i bilen och åka till Borås. Turen är att en kollega (tack Gidde) bor i Borås och var hemma så lyckligtvis fick jag tag på mina nycklar. 
Väl hemma sen kunde jag börja röja, slänga skräp och städa undan. Tro det eller ej men rörmokaren är äntligen klar. Vilket innebär att vi har fått hur mycket plats som helst i huset. Ikväll blir det till att sova tidigt och ladda upp för en kort vecka med midsommar på fredag! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: