Madeleine Grand

SJÄTTE dagen i Marmaris

Kategori: Min vardag i Sverige

Hej Sverige om ett dygn sitter vi på planet på väg hem igen.. Idag var jag nere vid havet och badade en stund tills vi blev förflyttade till en annan mysig liten strand utanför Marmaris, där blåste det mycket mer men var finare vatten och strand. Efter det blev det turkisk mat i en liten by på vägen hem sen var vi bara tvungna till att bada i poolen, galet varmt. Efter lite vila och dusch tog vi oss ner till stan för att kolla på ett mycket fint men väldigt långt vattenspel i en fontän, det var fint men både jag och David tappade tålamodet och var hungriga så efter en kort stund begav vi oss mot maten! Nu sitter jag på balkongen och suger in det sista för denna resan, imorgon blir det till att packa och sen steka innan bussen kommer och hämtar oss.
Om någon försöker få tag på mig på mobilen går ute det då mitt simkort har låst sig så ni vet!

Sol, Bad och Värme

Kategori: Min vardag i Sverige

Det är helt galet att man kan bli så trött av inte göra något mer än vrida och vända på sig i solen och svalka sig i havet men det är väl även det som kallas för semester.
Idag vaknade jag tidigt så gick ner till poolen och tog ett morgon dopp innan David vaknade efter frukost gick jag och Anders ner till stranden medans David och Anki låg kvar på hotellet, dom var trötta på allt saltvatten vi fick från båtturen igår. Måste säga att maten här nere är riktigt god, till och med David tycker det är gott och det hör verkligen inte till vanligheterna. Nu har vi kommit hem från middag och shopping, blev en klocka till mig och en till David. Tror vi båda kommer somna snart, får ta väl hand om solen dom två sista dagarna nu, snart är vi hemma i verkligheten igen...

Båtturen

God morgon på er!
Igår var vi på båtutflykt hela dagen så när vi kom hem var vi inte allt för pigga men med lite mat i magen så piggnade iaf jag till och gick ner en sväng på stan för lite stros med A&A. På båten igår så åkte vi runt till små olika små smultronställen där vi fick bada i super fint vatten. Som tur var hade vi med oss ett snorkel så jag fick snorkla runt massor och det var som om att titta in i ett stort akvarium med massa fiskar, inga mega stora men lite större, toppen var det iaf! Än sover David så tänkte tassa iväg och köpa nybakat bröd och fixa frukost innan vi styr kosan mot havet!

P & K

https://cdn1.cdnme.se/1671929/7-3/pic_51f758d0e087c358612c600c.jpg">https://cdn3.cdnme.se/1671929/7-3/pic_51f758d0e087c358612c600c.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/1671929/7-3/pic_51f75947ddf2b32a70793c4f.jpg">https://cdn2.cdnme.se/1671929/7-3/pic_51f75947ddf2b32a70793c4f.jpg" class="image">

Bilder från dagen

Kategori: Min vardag i Sverige

https://cdn3.cdnme.se/1671929/7-3/pic_51f54695e087c32fd672d4fe.jpg" class="image">

TREDJE dagen idag.

Idag har det varit riktigt varmt! Legat vid havet på förmiddagen och gottade oss rejält fast gick ju bara ligga i solen fem minuter sen behövde man bada, vi tror havets temperatur är cirka 28grader och det svalkar när man går i så måste vara rekord varmt här idag! Sen blev det lunch och pool häng vid hotellet. David och Anders gick till en barberare och gjorde sig snygga medans jag och Anki gick och shoppade lite handdukar. Nu sitter vi på balkongen och tar en öl innan vi ska gå och käka lite. Imorgon ska vi på båttur så blir sängen tidigt idag!
Hur är det hemma?

Två lekande barn.

Dag TVÅ i Marmaris

Idag har varit en dag vid poolen med mycket lek och plask, tack gode Gud för vatten dagar som denna. Kan inte förstå dom son har fasta nu.. Vid halv sex kom en vän till Anki och hämtade oss och körde en rundvandring i byn först men sen begav vi oss upp i bergen och vilken vacker utsikt det var så fint med hamnen, havet, bergen rund om som ramar, så fint! När vi kom hem blev den en lång pratstund med ett par från jkpg och nu ligger vi i sängen och ska sova!
Natti natti!

Just nu!

Kategori: Min vardag i Sverige

Just nu har vi ca 45grader varmt, klarblå himmel och det blåser lite lagom vindar, toppen helt enkelt!

Dag ETT Bilder

Eftersom nätet inte är så bra, blir det text först och sen bilder!

Dag ETT i Marmaris

Kategori: Min vardag i Sverige

Hej hej Sverige, igår kväll/natt landade vi i Turkiet och det var så skönt ute, ljummet ute vid 2-tiden. Resan gick väldigt fort trots att jag och David inte fick sitta bredvid varandra i flyget, han satt på raden framför mig, hmm. Ja ja, ingen av oss är flygrädd eller hade jätteproblem med det men vi tyckte ändå att det var konstigt när vi hade bokat två personer på samma bokningsnummer...!?
Idag ringde Davids klocka vid nio men det hörde inte jag, dödstrött från resan men strax efter tio var vi uppe, gick ner till Anders och Anki (Davids föräldrar) som visade oss till närmsta affär så vi kunde köpa lite frukost. Sedan bokade vi Hamam (bastu, ångbastu, skummad, skrubb, oljemassage, ansiktsbehandling) vid halv ett och detta tog cirka två timmar efter det så satt vi bara i poolen och gottade oss typ så där 45 grader och jag klagar INTE.
När vi hade duschat och börjat göra oss klara för middag knackade det på dörren, receptionisten... Duschen hade läckt ner till rummet under så vi fick ta vårt pick och pack till ett annat rum. Efter vi flyttat allt kom vi äntligen iväg till middagen, jag höll på att dö av hunger (som vanligt) men oj jäklar vad gott det var med beasås, stek och svamp, love it! Nu ligger vi i vårt nya rum och ska sova, David har flyttat runt och söker kylan, så han sover mitt i rummet, bokstavligt talat, AC nådde visst dit bäst! Tack för idag och godnatt!

Vårt smultron ställe.

Kategori: Min vardag i Sverige

Efter en helt fantastiskt underbar långhelg i Falkenberg kom jag hem igår kväll. Idag har vi packat upp och tvättat massor för att nu börja packa inför Turkiet som vi åker till på torsdag! :) så ikväll är tanken att det ska städas här och packa in all tvätt som är tvättad idag. Imorgon ska allt ner i väskorna och vi ska även köpa det sista småsakerna sen ska det bli en lunch med mamma också på eftermiddagen ska det mesta vara klart och jag ska som planerna ser ut nu gå en promenad och kolla på fotbollen! Nu luktar det som om maten är klar! Hörs sen!

Falkenberg

God morgon från ett klarblått Falkenberg här ligger jag med en kusin, faster och farbror vi väntar på två kusiner till och farmor Ulla så ska vi ha släkt fest vid havet i solen idag! 😎✌

Underbara helg.

Hej hej,

Denna helgen har tillbringats i bästaste Falkenberg, jag är förälskad i den staden! Det blev fest på Glommen båda dagarna, massa massa folk men väldigt roligt. Tack Faster för sovplatserna och allt! Nu ska jag sova och ladda för veckans arbetspass innan semestern börjar! Weeeei